10/08/2008

DIY - Akvárium állvány készítése sajátkezüleg 2

Első rész

A múltkor elkiabáltam a jóidőt, ma megint nagyon meleg volt, úgyhogy a garázsban szórakozni nem volt jó mulatság. Tegnap összeállítottuk a vázat, összeszereltük a lábakat, majd rátettük a tetejét is. Szóval az illesztést úgy tettük össze, hogy a 2x4-ok egymásra merőlegesen álljanak a súlyelosztás miatt.


Ma délelőtt elmentünk és megvettük a nyírfa funérlemezt, ami a külsejét adja a szekrénynek. Mivel nincs olyan gépünk, szerszámunk, amivel egyenes vágást tudunk produkálni, a Home Depot-ban levágattuk az előre kikalkulált méretekre. Meg kell, hogy mondjam, jelentősen megkönnyítette a munkálatokat.


Előszőr a polcok sarkait vágtuk ki.
Beillesztettük az alsó polcot, majd kimértük, hogy a második polc 1 láb magasan legyen az alsóhoz képest. Mivel nem vettünk polctartót, így fatiplit használtunk.
Kimértük a magasságot, kifúrtuk, majd rá kellett jönnünk, hogy így nem fér be a polc. Ki kell húzni a tiplit, majd betenni a polcot és visszahelyezni a tartófácskát. :) Így jártunk… Csak arra kell majd figyelnünk, hogy ne szögeljük fel az elejét, amíg a polc a helyén nincs…

Szóval ezek után jöhetett a kellemes rész:) Nagyon jó szögelni:) Az also polccal kezdtem, merthogy ha valami nem megy úgy, ahogy kellene, akkor az legalább nem látszik.


Eszközök: 3d 1 ¼ inch bognárszeg (finishing nail), kalapács, szögbeütő, párhuzamszorítók.

Először csak beütöttem a szöget annyira, hogy csak kb 2mm látszott ki, a szög fejét beleillesztettem a szögbeütöbe, majd azzal együtt bevertem a szöget olyan mélyre, hogy a fém ne álljon ki.
Magyarországon nem talalkoztam sosem ezzel a szerszámmal, de nem is nagyon barkácsoltam, szóval valószínüleg csak az én figyelmemet kerülte el.
Különböző méretekben kapható, és a bognárszeg méretéhez igazodó bemélyedés van a végén, ami, mint egy sapka, ráilleszkedik a szög fejére, és azzal könnyedén be lehet ütni a szöget, a fa pedig nem lesz tele kalapácsnyomokkal.
Ezután “wood fillerrel” feltöltöttem a lyukakat. Amikor megszárad, le kell csiszolópapírral csiszolni, így nem látszik majd (remélhetőleg), hogy hol van az állvány összeszögelve.

Ezután felerősítettük a tetejét, majd a hátlapot, ami kb 2cm-rel magasabbra lóg ki, mint a felső polc.

Eddig jutottunk, mert este 9 után már nem akartam kalapálni... holnap remélem jobban állunk majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Blog Widget by LinkWithin