8/18/2009

DIY - Kísérletezés üvegopálosítással dekorációnak

Dolgozgatok a lenti furdőszobán és jár az eszem a dekoráción. Csak homályos tervek vannak, szinte semmi sincs letisztulva, valószínűleg előbb el kell készíteni az asztalt, hogy lássam mit hova tudnék tenni, mekkora helyem van stb... Szóval arra gondoltam, hogy egy kis üvegcsét lefújnék az opálos spray-vel úgy, hogy a mintám megmarad tiszta, átlátszó. Arra gondoltam, hogy ha a mintámat kitöltöm vazelinnel, akkor a lefújásnál arra a részre nem tapad majd a "festék". Összeszedtem a hozzávalókat:
  1. Maradék plexi üveg a gyakorláshoz
  2. Minta
  3. Alkoholos filctoll
  4. Gumikesztyű
  5. Vazelin
  6. Alkohol
  7. Vattapamacs és fülpiszkáló

Erre gondoltam, mint minta... egy régi pólóm hibiszkuszokkal:

Először is ki akartam próbálni, hogy a plexiről is lemosható-e az alkoholos filc. Csak próbaképpen jelölgettem kicsit...

Csak ennyit...

Nos, lejött :)

Kiválasztottam egy kis szakaszt a mintámból, megpucoltam a plexit, majd gumikesztyűt húztam, hogy ne zsírozzam össze a kezemmel az "üveget"... Persze így utólag belegondolva tök felesleges volt, mert csak próba...


Lekopíroztam a virágmintát...

Ilyen lett a kis motívum:

Mivel nincs itthon kis ecsetem, egy sütéshez (saslikhoz) használt hegyes hurkapálcával "színeztem ki" a plexi túloldalát - hogy egyszerűbb legyen lemosni a kontúrt - vazelinnel.

Hmm... elég macerás volt... :)

Ilyen lett:

Leragasztottam maszkoló szalaggal, hogy csak az a rész legyen lefújva az opálosítóval, ami a virágot tartalmazza...

Lefújás után:

Lemostam a hátoldalról a kontúrt, majd alkoholos fülpiszkálóval megpróbáltam leszedni a vazelint...:

Amint megérintettem a vazelint az alkohollal az előbbi összeugrott csomókba. Akkor már sejtettem, hogy a project nem úgy sült el, ahogy szerettem volna...

A vazelin elkenődése miatt foltos lett az üveg...

Aztán unokatesómnak jööt egy ötlete, hogy kenjem át az egészet vazelinnel, majd mossam át alkohollal. Így tettem, és határozottan jobb lett:

Még nem döntöttem el, hogy alkalmazzam-e eme technikát a fürdőszobadekorációnál...

Majd meglátjuk :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Blog Widget by LinkWithin